viktig information till dansare


INFORMATION TILL GRUPPER DISCO, STREETDANCE & JAZZ&SHOWDANS
(Dancekidz, Balettkidz och Dancemix hittar info längre ner på sidan)

  • Ingång vid entrén och sedan går man upp för trappan och prickar av sig hos personal från dansskolan.

  • Sedan hjälper danslärare / personal dansaren till rätt plats

  • Samling 30 minuter innan föreställningen börjar:
    Föreställning 11:00: Var på plats 10:30
    Föreställning 13:30: Var på plats 13:00

  • Kom ombytta och klara för första dansnummer (ni hittar schemat under “SCHEMA” inom kort)

  • Föräldrar får inte hålla till där dansare byter om.  Vi har personal på plats som hjälper till med det som behövs

  • Märk ALLA kläder, väskor, skor och liknande. Det gör det lättare för både elever och personal som hjälper till bakom scen

  • Då alla danselever har ombyte att göra under föreställningen är det viktigt att man förbereder klädbytet väl så att dansaren har koll på vad man ska byta om till

  • Dansare som är med på två föreställningar får vänta kvar i Folkets Hus mellan föreställningarna om man vill det. Då kan det vara bra att ha med sig något att äta. Det går också bra att lämna för att sedan komma tillbaka till 13:00.

  • Föreställningarna beräknas ta ca 60 minuter

  • Det är helt frivilligt om man vill vara med på föreställningarna. Ska dansaren inte delta (eller om man endast kan vara med på en föreställning) vill vi att ni informerar oss via mail till: info@malinsdansstudio

  • Vi förbehåller oss rätten att fotografera och filma föreställningar för presentation på vår hemsida och i media. Informera oss om en dansare inte får synas.


INFORMATION TILL DANCEMIX, DANCEKIDZ & BALETTKIDZ

  • Ingång vid entrén och sedan går man upp för trappan och prickar av sig hos personal från dansskolan.

  • Personal/danslärare tar emot dansare och föräldrar och visar vägen vart barnen ska hålla till bakom scen under föreställningen

  • Samling 30 minuter innan föreställningen man ska vara med på börjar:
    Ska man vara med på föreställningen kl. 11:00: Var på plats 10:30
    Ska man vara med på föreställningen kl. 13:30: Var på plats 13:00

  • Dancemix, Dancekidz och Balettkidz kommer att hålla till i ett eget rum under föreställningen

  • Danslärare och personal är tillsammans med våra yngsta elever bakom scenen under hela föreställningen

  • Under föreställningen har eleverna möjlighet att rita och leka tillsammans när man väntar på att gå upp på scen.

  • Föräldrar får inte hålla till bakom scenen. Vi har personal på plats som hjälper till med det som behövs

  • För att lätt få tag på er föräldrar om det skulle vara något under föreställningen har vi en lista med dansarens förälders telefonnummer. Då kan vi enkelt skicka iväg ett sms till er när ni sitter i publiken.

  • Listan med telefonnummer görs efter det som angavs vid anmälan. Önskar ni att ha ett annat nummer på listan kan man aningen maila i förväg eller säga till på plats när vi prickar av dansaren.

  • Under tiden barnen väntar på att få gå upp på scen så är det jättebra att ha med något att äta. Så som frukt, russin eller liknande!

  • Försök att märka alla kläder, väskor, skor och liknande så att det är lättare att hålla koll.

  • Föreställningarna beräknas ta ca 60 minuter

  • Det är helt frivilligt om man vill vara med på föreställningarna. Ska dansaren inte delta på föreställningen vill vi att ni informerar oss via mail till: info@malinsdansstudio

  • Vi förbehåller oss rätten att fotografera och filma föreställningar för presentation på vår hemsida och i media. Informera oss om en dansare inte får synas.

Tips till dansare med många dansnummer

Förbered varje dansnummers scenkläder i en påse och skriv en stor lapp med en siffra på för att dansarna lättare ska veta vilka kläder man ska byta om till:

  • Kom ombytt i första scenkläderna

  • Skriv en 2:a på en lapp och sätt på utsidan på påsen med scenkläder nummer 2. Gör sedan likadant med 3, 4 osv (beroende på hur många dansnummer man har).

  • Gå igenom allt med dansaren hemma för att vara så förberedd som det bara går.

  • Förbered påsarna redan till genrepet då vi tränar på alla ombyten där.

  • En bra väska att ha sina påsar i är en mindre rullväska

  • Märk ALLA kläder

  • Vi har personal som hjälper dansarna att byta om bakom scen